ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΗΜΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΗΜΟΥ
Αρχική arrow ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ arrow ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2012

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2012 Εκτύπωση
 

 

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ

  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ  ΤΟΥ  ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

          ………………….////………………..

 

 

 

 

 

                ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ

                                      ….///….                            

 

 

 

 

            ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ  2013

 

      Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α

        ___________________    

 

1.ΕΙΣΑΓΩΓΗ

2.ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ

3.ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

4.Η ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

5.ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

6.ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

7.ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

8.ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 

 

 

 

 

1.ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Το 2012 θα καταγραφεί στην ιστορία ως χρονιά με τη μεγαλύτερη ύφεση μετά τη μεταπολίτευση. Η πρωτοφανής οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα για τέταρτο κατά σειρά έτος εξαλείφει τις βεβαιότητες και τις αυταπάτες που μας  κατεύθυναν. Οι πολίτες αμφιβάλλουν για το κατά πόσον το κράτος και η διοίκηση μπορούν πλέον να ανταπεξέλθουν στο ρόλο τους   .Οι απαιτήσεις της κοινωνίας πάρα πολλές . Η διοίκηση πρέπει να εκπληρώνει αποτελεσματικά το ρόλο της προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών της. Η κοινωνία που έχει υποστεί τα πάνδεινα ,που έχει ισοπεδωθεί  από φόρους ,χαράτσια, ανεργία και φτώχεια δεν δίνει πλέον συγχωροχάρτι και περιθώρια σε κανέναν αν και συνυπεύθυνη η ίδια κατά μεγάλο μέρος για την κατάσταση αυτή. Η βίαιη προσαρμογή στην οποία οδηγείται η Ελληνική οικονομία και κοινωνία έχει επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών και τη σχέση της με τη διοίκηση. Κανείς λοιπόν και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φορτωθεί το βάρος της συγκάλυψης και άρα να γίνει αποδέκτης της οργής των πολιτών που κάθε μέρα μεγαλώνει για έναν απλό λόγο. Γιατί θεωρεί αυτό το σύστημα εξουσίας ,ένοχο για όλα όσα οδήγησαν τη χώρα στο γκρεμό Οι οικονομικές υποχρεώσεις γίνονται δυσβάσταχτες και οι πολίτες έχουν χάσει την εμπιστοσύνη προς το κράτος και αμφιβάλλουν για το κατά πόσον το κράτος και η πληττόμενη διοίκηση μπορούν να συμβάλλουν στα πλαίσια του θεσμικού ρόλου τους στην καταπολέμηση της κρίσης. Δυστυχώς έπρεπε να φθάσουμε στον απόλυτο βαθμό εξαθλίωσης ως χώρα και ως πολίτες για να συμβεί αυτό που θα έπρεπε να συμβαίνει πάντα σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία. δηλ το αυτονόητο. Να τηρούνται οι νόμοι και όποιος παρανομεί να λογοδοτεί στη δικαιοσύνη και αν είναι ένοχος να πληρώνει. Μέχρι πριν λίγο καιρό όποιος είχε προστασία κομματικών μηχανισμών, κατάφερνε να βρίσκεται στο απυρόβλητο και να μην τον ακουμπά κανείς. Να σφυρίζουν όλοι αδιάφορα, λες και δεν έτρεχε τίποτα,λες και για αυτούς υπήρχε μια ασπίδα προστασίας από κάθε είδους ενοχλητικούς. Οι συνέπειες της κρίσης δεν πρέπει να λειτουργούν ως άλλοθι για οπισθοδρόμηση στο πεδίο του κράτους δικαίου.

Ο Δήμος ως φορέας των κοινωνικών δομών με τις υπηρεσίες του ,μπορεί να διαδραματίσει κύριο ρόλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες .

Ο Συμπαραστάτης εκφράζει την ανησυχία του ,ότι από την πίεση των δυσμενών οικονομικών συνθηκών ,θα εμφανίζονται συχνά καθυστερήσεις στην πληρωμή, προβλήματα στην προστασία κοινωνικών δικαιωμάτων κλπ. Οι περικοπές που έγιναν στους πόρους των Δήμων είχαν ως αποτέλεσμα την αδυναμία των Δήμων να ανταποκριθούν στα καθημερινά προβλήματα για την εύρυθμη λειτουργία τους.

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης καλείται λοιπόν να αναδείξει και να συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων που τίθενται υπόψη του, θα συνεχίσει να στηρίζει την θεσμική λειτουργία του Δήμου, των Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων αυτού, την εμπέδωση των αρχών της νομιμότητας και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των δημοτών. Κρισιμότερη συμβολή του αποτελεί η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ Δήμου-δημοτών και πολιτών, που καθίσταται πιο απαραίτητη  από ποτέ στην παρούσα οικονομική συγκυρία.

Ο θεσμός του Συμπαραστάτη λειτούργησε για δεύτερη χρονιά και ο ρόλος του κατέστη σαφώς πιο δύσκολος και πιο αποκαλυπτικός. Πλέον   εδραιώνεται και συμβάλλει με την λειτουργία του στο να αποδίδουν καλύτερα οι τομείς της δημοτικής δραστηριότητας. Κάθε απάντηση ή κάθε πρόταση που γίνεται από την πλευρά του Συμπαραστάτη ,συντάσσεται κατόπιν έρευνας όλων των διαστάσεων και απόψεων, ούτως ώστε να είναι νομικά τεκμηριωμένη. Η διοίκηση γιαυτό το λόγο πρέπει να αποδέχεται τις προτάσεις και τα πορίσματα που εκδίδονται ,γιατί αποτελούν προιόντα αμεροληψίας και νομικής έρευνας για το κάθε θέμα ξεχωριστά.

 

                                                                                       Σταύρος Κλεισούρης

                                                                       Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης        

                                                             Του Δήμου Αλμωπίας

2.ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ

________________________________________

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης σύμφωνα με το άρθρο 77 του Ν.3852/2010 έχει ως αποστολή την διαμεσολάβηση μεταξύ πολιτών και επιχειρήσεων και των Υπηρεσιών του Δήμου των Νομικών του προσώπων και των Επιχειρήσεων του με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών και των επιχειρήσεων, την έγκαιρη καταπολέμηση της κακοδιοίκησης ,την τήρηση της νομιμότητας, τη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Επομένως  με το παραπάνω άρθρο καθιερώνεται αυτοτελές όργανο του Δήμου , το οποίο αφενός μεν ,προς τα έσω λειτουργεί ως εσωτερικός ελεγκτικός μηχανισμός  δηλαδή επιβλέπει την ορθή και νομότυπη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών αφετέρου δε  προς τα έξω, λειτουργεί ως διαμεσολαβητής στη σχέση των πολιτών και των επιχειρήσεων με τις Υπηρεσίες του Δήμου.

Μέσα στις αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμπαραστάτη ,είναι να δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων, όσον αφορά την συμπεριφορά των οργάνων και των υπηρεσιών του Δήμου που παραβιάζουν δικαιώματα , προσβάλλουν νόμιμα συμφέροντα φυσικών ή νομικών προσώπων , δηλαδή κάθε ενέργειας ή παράλειψης που αντιβαίνει τις αρχές της χρηστής διοίκησης ή επιφέρει παράνομα ζημία στο δημόσιο ή τρίτους.

Ιδίως διερευνά τις περιπτώσεις κατά τις οποίες όργανα ή υπάλληλος των υπηρεσιών του Δήμου ,των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεων του α) προσβάλλει με πράξη ή παράλειψη δικαίωμα ή συμφέρον που προστατεύεται από το Σύνταγμα και το Νόμο) αρνείται να εκπληρώσει συγκεκριμένη υποχρέωση που επιβάλλεται από τελεσίδικη ή προσωρινά εκτελεστή δικαστική απόφαση γ)αρνείται να εκπληρώσει συγκεκριμένη υποχρέωση  που επιβάλλεται από διάταξη Νόμου ή από ατομική διοικητική πράξη δ) ενεργεί ή παραλείπει νόμιμη οφειλόμενη ενέργεια, κατά παράβαση των αρχών της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας κατά κατάχρηση εξουσίας. Οι γνωμοδοτήσεις και οι προτάσεις του Συμπαραστάτη πρέπει να δεσμεύουν τις αποφάσεις του Δημάρχου μόνον σε θέματα νομιμότητας της δημοτικής δραστηριότητας και όχι σκοπιμότητας , καθ΄όσον ,η ακολουθούμενη πολιτική ανήκει στον Δήμαρχο  στο δημοτικό Συμβούλιο , στο Δ.Σ του κάθε νομικού προσώπου και στο Δ.Σ των Δημοτικών Επιχειρήσεων.

Οι προτάσεις του Συμπαραστάτη πρέπει να συζητούνται μέσα σ΄ένα μήνα από την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο και να λαμβάνεται απόφαση για αποδοχή ή μη. Σε περίπτωση μη αποδοχή τους η απόφαση πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη.

3.ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ -ΑΙΤΗΣΕΩΝ–ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ.

______________________________________________

Ο Συμπαραστάτης επιλαμβάνεται του θέματος κατόπιν αναφοράς ή καταγγελίας που υποβάλλεται προφορικά ή γραπτώς ,τηλεφωνικώς, με φάξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Πρέπει να περιλαμβάνονται τα πλήρη και ακριβή στοιχεία του καταγγέλλοντος ,σύντομη περιγραφή του προβλήματος, το αίτημα του ενδιαφερομένου, την εμπλεκόμενη υπηρεσία, τις ενέργειες που έχουν προηγηθεί και το αποτέλεσμά τους καθώς και κάθε αποδεικτικό στοιχείο ή πληροφορία που μπορεί να βοηθήσει στη διερεύνηση του θέματος.

Ο δημότης ενημερώνεται γραπτώς όταν ολοκληρωθεί η έρευνα και εντός τουλάχιστον 30 ημερών εκτός αν η φύση της υπόθεσης απαιτεί περισσότερο χρόνο για διερεύνηση.

Τέλος όταν κρίνεται απαραίτητο, η έρευνα ολοκληρώνεται με την σύνταξη ειδικής πρότασης –πορίσματος το οποίο γνωστοποιείται και στον Δήμαρχο και κοινοποιείται και στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο Συμπαραστάτης μπορεί:

-Να ζητά από τις δημόσιες, δημοτικές υπηρεσίες κάθε πληροφορία, έγγραφο ή  άλλο στοιχείο για την υπόθεση ,να εξετάζει πρόσωπα, να διενεργεί αυτοψία, και να παραγγέλλει πραγματογνωμοσύνη.

- Να θέτει προθεσμία προς τις υπηρεσίες, μέσα στην οποία οφείλουν να τον ενημερώσουν για τις ενέργειες τους σχετικά με την εφαρμογή των προτάσεων του η για τους λόγους που δεν επιτρέπουν την αποδοχή τους.

- ΄Αρνηση δημόσιου λειτουργού  ,υπαλλήλου κλπ να συνεργαστεί με τον Συμπαραστάτη κατά τη διεξαγωγή της έρευνας, συνιστά ανάλογα με την περίπτωση πειθαρχικό παράπτωμα παράβασης καθήκοντος ή λόγο αντικατάστασης.

Τέλος αν προκύψουν αποχρώσεις ενδείξεις για τέλεση αξιόποινης πράξης ο Συμπαραστάτης διαβιβάζει την έκθεσή του και στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

 

4.Η ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

_______________________

Στατιστική αποτίμηση

___________________

Κατά τη διάρκεια του έτους ο Συμπαραστάτης δέχθηκε 56  γραπτές αναφορές-αιτήσεις-καταγγελίες από δημότες.

·        Οι βάσιμες αναφορές κλπ είχαν κατά μεγάλο ποσοστό θετική έκβαση(32 περιπτώσεις)

·        Οι αβάσιμες αναφορές κλπ  τέθηκαν στο αρχείο  σε (4 περιπτώσεις)

·        Λόγω αναρμοδιότητας τέθηκαν στο αρχείο ή παραπέμφθηκαν σε συναρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες σε ( 13 περιπτώσεις)

·        Κρίθηκαν απαράδεκτες ή αόριστες και τέθηκαν στο αρχείο σε (7 περιπτώσεις)

·        Επιλύθηκαν , δηλαδή επιλύθηκε  το πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο δημότης σε (27 περιπτώσεις).

·        Δεν επιλύθηκε το πρόβλημα παρά τη διαμεσολάβηση σε (9 περιπτώσεις).

·        Σε (3 περιπτώσεις) η επίλυση στάθηκε αδύνατη για λόγους που αποδίδονται σε πάγιες οργανωτικές αδυναμίες και δυσλειτουργίες της δημοτικής και δημόσιας διοίκησης.

·        Σε (10 περιπτώσεις) επιλύθηκε το πρόβλημα χωρίς ενέργειες του Συμπαραστάτη από την ίδια την υπηρεσία ή ύστερα από παρέμβαση άλλου φορέα.

 

5.ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ –ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

___________________________

Για θέματα ιδιαίτερης σοβαρότητας και μείζονος σημασίας ο Συμπαραστάτης συντάσσει ειδικές προτάσεις τις οποίες υποβάλλει στον Δήμαρχο  στο Δημοτικό Συμβούλιο και τις αναρτά και την ιστοσελίδα του Δήμου.

 

 

 

1.-ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ –ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΒΟΛΗΣ .

_____________________________________________________________

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση είναι:

Α) Ότι υπάρχει καθυστέρηση στην έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής.

Β) Δεν έχουν κατατεθεί αγωγές  για την καταβολή αποζημιώσεων χρήσης και ένδικα μέσα για την διεκδίκηση της δημοτικής ακίνητης περιουσίας.

Μέχρι την σύνταξη της παρούσας δεν λήφθηκε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για αποδοχή της πρότασης.

 

2.-ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΑΡΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ

_____________________________________________________________

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση είναι:

 Α. Ότι η από 14-6-2011 διατυπωμένη ,συζητηθείσα, δημοσιευθείσα ειδική  πρόταση περί προφορικών συμβάσεων ισχύει και για την περίπτωση αυτή.

Β. Ότι εκκρεμούν αγωγές ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων από προφορικές συμφωνίες πολλών χιλιάδων ευρώ και θα πρέπει να προσεπικαλούνται στα δικαστήρια οι πρώην και νυν αιρετοί που φέρονται ότι έκαναν αυτές τις συμφωνίες.

Γ. Ότι πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες μετά την τελεσιδικία των αποφάσεων των πολιτικών δικαστηρίων για τις προφορικές συμφωνίες που πιθανόν να  ζημίωσαν τον Δήμο.

Δ. Ότι δεν πρέπει να συναφθεί στο μέλλον καμία προφορική συμφωνία για ανάθεση –εκτέλεση έργων ή προμηθειών.

Ε. ΄Ότι η οικονομική υπηρεσία του Δήμου ,πρέπει πριν τη θεώρηση των σχετικών ενταλμάτων πληρωμής από τελεσίδικες αποφάσεις που ως βάση είχαν προφορικές συμβάσεις να τα αποστέλλει στον αρμόδιο επίτροπο με την παρατήρηση ότι οι δαπάνες αυτές προέρχονται από μη νόμιμες ενέργειες,ούτως ώστε να αναζητήσει ο ίδιος τυχόν ευθύνες.

 

3.- ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΣ ΑΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΡΩΗΝ ΑΙΡΕΤΩΝ.

_____________________________________________________________

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση είναι:

Α. Ότι πρέπει να ρυθμιστούν οι οφειλές και να εξοφληθούν όλες οι απαιτήσεις  όλων των αιρετών  από τη δημοτική αρχή  γιατί ανήκουν στις υποχρεωτικές δαπάνες.

Η πρόταση μέχρι την σύνταξη της παρούσας δεν ήρθε προς συζήτηση και λήψη απόφασης για αποδοχή ή όχι από το δημοτικό συμβούλιο.

 

4.ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ  ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΕΤΟΙΜΟΡΡΟΠΩΝ  ΚΤΗΡΙΩΝ

________________________________________________________ 

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση είναι:

Α) Να προχωρήσει ο Δήμος και οι αρμόδιες υπηρεσίες άμεσα στην άρση του κινδύνου, κατεδαφίζοντας όλα τα ετοιμόρροπα κτήρια που τα πρωτόκολλα έχουν κριθεί αμετάκλητα ,με δαπάνες των φερόμενων ως ιδιοκτητών.

Β) Να αποστέλλονται οι φάκελοι στον αρμόδιο Εισαγγελέα για άσκηση ποινικών διώξεων.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες  μέχρι σήμερα εκτός της αποστολής των φακέλων στον αρμόδιο Εισαγγελέα δεν προχώρησαν στην άρση του κινδύνου κατεδαφίζοντας τα ετοιμόρροπα κτήρια. 

 

5.ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ.

___________________________________________________________

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση είναι:

Να υπολογίζεται το ποσό της εγγυητικής επιστολής κατά τη σύνταξη των διακηρύξεων στην προυπολογιζόμενη δαπάνη χωρίς ή με ΦΠΑ και όχι στη διατιθεμένη πίστωση.

Η πρόταση έγινε αποδεκτή από την αρμόδια υπηρεσία.

 

6. ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟ-ΤΟΠΟΓΡΑΦΟ –ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΕΡΕΙΣΜΑΤΩΝ

____________________________________________________________

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση είναι:

Α)Ανατέθηκαν παράνομα σε ιδιώτες μελέτες, εργασίες καθώς αυτές εμπίπτουν στα καθήκοντα του κατά κλάδο αρμοδίου προσωπικού, ενώ ο Δήμος διαθέτει τις ειδικότητες αυτές .

Β) Ζητήθηκε η ανάκληση όλων αυτών των αποφάσεων πριν γεννηθούν έννομες συνέπειες σε βάρος του Δήμου.

Γ) Σε περίπτωση που δεν ανακληθούν να αναζητηθούν ευθύνες.

Η πρόταση έγινε αποδεκτή από τον Δήμαρχο.

 

 

 

7. ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΦΑΠΑΞ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΚΕΚΠΑ

____________________________________________________________

Τα κυριότερα θέματα που αναδεικνύονται στην πρόταση αυτή είναι:

Α) Ότι δεν λήφθηκε μέριμνα από τις διοικήσεις των πρώην Ενιαίων Παιδικών  Σταθμών Αριδαίας-Εξαπλατάνου και του ΚΕΚΠΑ από το 2006 μέχρι και του τέλους 2012 ούτως ώστε οι ασφαλιστικές εισφορές που κατέβαλαν οι εργαζόμενοι μέχρι και το 2006 για την εφάπαξ αποζημίωση τους, να βρίσκονται σε ειδικό λογαριασμό ούτως ώστε όταν αποχωρήσουν από την Υπηρεσία να λάβουν το ποσό που δικαιούνται.

Β)Ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων χρησιμοποιήθηκαν για άλλους σκοπούς.

Γ) Ότι δεν υπάρχουν χρήματα στα ταμεία του Νομικού Προσώπου για την καταβολή της εφάπαξ αποζημίωσης σε τρείς(3) εργαζόμενες ύψους περίπου 80.000 ευρώ και άλλων πέντε(5) εργαζομένων.

Δ) Ότι σε περίπτωση μη άμεσης καταβολής της εφάπαξ αποζημίωσης πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για την απώλεια των ασφαλιστικών εισφορών.

Ε) ΄Ότι το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να αποφασίσει για τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου για τα έτη 2010 έως 2012.

Η πρόταση κοινοποιήθηκε στο Νομικό Πρόσωπο για άμεση καταβολή της εφάπαξ αποζημίωσης.

Η πρόταση μέχρι την σύνταξη της παρούσας δεν ήρθε για συζήτηση και λήψη απόφασης για αποδοχή ή μη από το δημοτικό συμβούλιο.

 

 

6.ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

________________________________________________

 

Η γενική διαπίστωση της χρονιάς που πέρασε και που προέκυψε από την τριβή  μου σε πολλές περιπτώσεις με τη διοίκηση , είναι ότι ο Δήμος στο σύνολο σχεδόν προσπαθεί να τηρήσει την αρχή της νομιμότητας και της διαφάνειας. Υπήρχαν όμως και περιπτώσεις όπου δεν τηρήθηκε η νομιμότητα στη λήψη των αποφάσεων ενώ σε άλλες η διοίκηση συμμορφώθηκε μετά τη διατύπωση σχετικών προτάσεων και πορισμάτων. Η  δημοτική διοίκηση πρέπει να γίνει καλύτερη :

·        Στον τομέα της νομοθεσίας: Η μεγάλη παραγωγή νόμων δεν βοηθά τη διοίκηση να προχωρήσει στη λήψη αποφάσεων. Οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης γνώσης πολλές φορές απορυθμίζονται. Πρέπει να επιμορφώνονται οι υπάλληλοι.

·        Στην στελέχωση των υπηρεσιών: Δεν υπάρχει οργανωμένη νομική υπηρεσία στο Δήμο .Τα στελέχη χωρίς αντίστοιχη νομική γνώση καταφεύγουν πολλές φορές στον ειδικό συνεργάτη του Δημάρχου και στον Συμπαραστάτη για γνωμοδοτήσεις. Υπάρχει καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων και απαντήσεων.

·        Στην συμπεριφορά των υπαλλήλων: Η βελτίωση της δημοτικής διοίκησης εξαρτάται από την συμπεριφορά των υπαλλήλων. Δεν πρέπει ακόμα και αν προκαλείται ο υπάλληλος από δημότη να ανταποδίδει. ΄Οταν παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα έχουν ευθύνη οι προιστάμενοι των τμημάτων , οι οποίοι πρέπει να παρεμβαίνουν σύμφωνα με τον κώδικα. Τέτοιες περιπτώσεις ήταν ελάχιστες που απασχόλησαν το γραφείο του Συμπαραστάτη. Θέλω να τονίσω εδώ, ότι οι υπάλληλοι αντιλήφθηκαν τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη και προσπαθούν να εξυπηρετούν τους δημότες .

·        Στο σύστημα διοίκησης του Δήμου: Ο Δήμαρχος ασχολείται ο ίδιος προσωπικά με τις καθημερινές διοικητικές δραστηριότητες και απευθύνει οδηγίες ακόμη και σε χαμηλόβαθμους δημοτικούς υπαλλήλους. Η στάση αυτή του Δημάρχου , προδιαγράφεται βέβαια από το θεσμικό πλαίσιο, πρέπει όμως οι ευθύνες να είναι μοιρασμένες στα διοικητικά στελέχη, τα οποία θα υλοποιούν την χάραξη των κατευθύνσεων της δημοτικής αρχής.

·        Στην πρόσθεση αρμοδιοτήτων: Οι νέες αρμοδιότητες δεν συνοδεύτηκαν από υλικοτεχνική υποδομή  και πόρους,  Πρόκειται για μια αποτυχία  του εγχειρήματος καθώς αυτές δεν υποστηρίχθηκαν υλικοτεχνικά, οργανωτικά, οικονομικά. Αποτέλεσμα όλων αυτών να υπάρχει σύγχυση και να ταλαιπωρούνται οι δημότες και οι επιχειρήσεις.

·        Στη στάση των δημοτών και εκπροσώπων των επιχειρήσεων: Χρειάζεται προσοχή η αντιμετώπισή τους , διότι υποβάλλουν με φορτικότητα τα αιτήματά τους και απαιτούν άμεση ικανοποίησή τους και έχουν εύκολες τις απειλές στην περίπτωση που δεν διασφαλίσουν την θετική έκβασή της υπόθεσής τους. Αυτή η κατηγορία , επειδή βρίσκεται σε ένα συνεχές ΄΄αλισβερίσι΄΄ με αιρετούς και υπηρεσιακούς παράγοντες και οι συνεχείς οχλήσεις τους είναι δυνατό να οδηγήσει τη δημοτική διοίκηση σε παράνομες ενέργειες. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι πρακτικές αυτές βρίσκονται στη δύση τους και η δημοτική αρχή να το καταστήσει σαφές σ΄αυτούς ,ότι δεν λειτουργεί για το προσωπικό συμφέρον.        

 

7.ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

________________________________________________

 

 Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης  τα δύο (2) χρόνια παρουσίας του στη θεσμική αυτή θέση ,διερευνώντας καταγγελίες για τη βελτίωση της δημοτικής διοίκησης προτείνει:

·        Την ορθολογική κατανομή του προσωπικού ανά υπηρεσία.

·        Την στελέχωση και οργάνωση νομικής υπηρεσίας.

·        Τον συντονισμό των υπαλλήλων από τον προιστάμενο των υπηρεσιών.

·        Την ενημέρωση και επιμόρφωση του προσωπικού και των στελεχών.

·        Την τήρηση της νομιμότητας .

·        Την τήρηση της διαφάνειας .

 

8.ΕΠΙΛΟΓΟΣ

__________

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αλμωπίας κατά τη διάρκεια της δεύτερης θητείας του διέκρινε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες ενεργούν πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες εργασίας και ασφυκτικά χρονικά πλαίσια. Η συνεργασία των υπαλλήλων  ήταν  άριστη μαζί του, δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου παράπονα ή καταγγελίες  από πολίτες όσον αφορά την  εξυπηρέτηση. Σχεδόν οι πιο πολλές καταγγελίες αφορούσαν θέματα νομιμότητας εκ μέρους της διοίκησης .Η συνεργασία με τον  Δήμαρχο και τους αρμόδιους Αντιδημάρχους και τους προέδρους των Νομικών Προσώπων σε πολλές περιπτώσεις που θίγονταν από τις προτάσεις ή τα πορίσματα δεν ήταν και η καλύτερη. Πρέπει η Δημοτική Αρχή να τηρεί  τη λόγω και έργω νομιμότητα, να αναζητά ευθύνες όπου και αν υπάρχουν αυτές, να μην συγκαλύπτονται φαινόμενα ανομίας , να μην εκτελούνται έργα, εργασίες κλπ χωρίς να υπάρχουν εξασφαλισμένες  πιστώσεις και ειδικά τώρα που διανύουμε προεκλογική χρονιά.

Τέλος θέλω να προτείνω στον Υπουργό Εσωτερικών, με την ιδιότητα μέλους του Δικτύου  Δημοτικών και Περιφερειακών Συμπαραστατών που πρόσφατα ιδρύθηκε  , να μην προχωρήσει στην κατάργηση όπως οι Δήμαρχοι  το απαιτούν μέσω της ΚΕΔΕ. Να ενισχύσει τον ρόλο και τις αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη ,με την βελτίωση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου και τον εμπλουτισμό του άρθρου 77 Ν.3852/2010 με διατάξεις ,που θα εγγυώνται την καταστατική θέση του Συμπαραστάτη, ως ανεξάρτητων δημοτικών αρχών, θα ενισχύσουν τις διαμεσολαβητικές αρμοδιότητες του με πλήρεις ελεγκτικές αρμοδιότητες. Είναι πλέον φανερό ότι ο θεσμός στους Δήμους και στις Περιφέρειες όπου εκλέχτηκαν Συμπαραστάτες ,έχει προσφέρει τα μέγιστα στην καταπολέμηση της κακοδιοίκησης. 

 

                                                            Αριδαία 15 Φεβρουαρίου 2013

                                          Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης     

                                                           Του Δήμου Αλμωπίας

 

 

                                                                            Σταύρος Κλεισούρης


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΕΡΓΑ ΔΗΜΟΤΩΝ
Έρευνα Απόψεων
banner_diavgia.png